SANTIAGOinCUBA.reismee.nl

voorbereiding

dit jaar naar CUBA. het is een heel andere voorbereiding dan naar Centraal Amerika. Ik ken er nog niemand dan alleen per telefoon en email. Telefoon is een ramp, contact maken is een probleem. Soms hoor je niets en staat het gesprek wel op de rekening, en duur. email gaat nu goed na een opstartprobleem. Ik heb begrepen dat ik op het vliegveld wordt afgehaald door een broeder die mij heeft uitgenodigd om bij hem te logeren. Ik had namelijk een anzichtkaart meegegeven aan een Cubaanse zuster en die heeft hem aan een Cubaanse broeder gegeven en zijn vrouw heeft mij opgebeld om 5uur smorgens. Ja, bij hun is het dan 11uur savonds. 'We verwachten je' zei ze in leizig spaans. okee ik was toen wel klaar wakker en begon mij te realizeren dat ik dan toch naar CUBA zal gaan. Dus naar de bibliotheek en me informeren door films en boeken. Toen daarna de broeder ook nog een keer belde heb ik een ticket gekocht. Daarna heb ik het email adres gekregen van een broeder die op Bethel in HAVANA werkt. Toen begon de voorbereiding soepeler te lopen en begon ik meer te begrijpen van de situatie die daar heerst. Toeristen gaan georganiseerd om te wandelen, te fietsen, om aan het strand te liggen of om een rondreis te maken. Ik ga daar naar toe om onder de broeders en zusters te zijn, het Spaans beter te leren, de stad te bekijken en leuke dingen te doen. Er zijn ongeveer 93.000 Jehovah Getuigen op het eiland, wat neerkomt op 1 Getuige op elke 126 Cubanen. Ik denk dat het wel gezellig zal gaan worden en hoewel het waarschijnlijk de eerste en de laatste keer is, zal ik er hopelijk weer veel nieuwe vrienden maken. Ik hoop daar natuurlijk ook in de velddienst te kunnen, naar de vergaderingen die niet in een Koninkrijkszaal zijn, maar bij mensen thuis, misschien ook naar een kring- of dagvergadering of misschien zelfs een congres. maar wat het wordt kunnen jullie hier op deze blog aan de weet komen. tot de volgende keer. saludos.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!